Hoe Cabinetto de beursvloer veroverde!

Bij kasten en meubels op maat, hoort een marketingstrategie op maat. Ontdek hoe we hun beursdeelname ondersteunden met de juiste tools.

Hoe Cabinetto de beursvloer veroverde!

We stellen onze klant even voor ...

Één ding is zeker: Cabinetto is uit het juiste hout gesneden. Geen wonder dus dat hun maatkasten en maatmeubels van uitzonderlijke kwaliteit zijn. Als zusterbedrijf van Casa Vero wordt elke kast en meubel namelijk vervaardigd in hun eigen atelier in Geel. Al meer dan 30 jaar lang ontwerpt Casa Vero schrijnwerk op maat en diezelfde topkwaliteit mag je ook bij Cabinetto verwachten. Dankzij een handige online configurator stel jij online jouw eigen droomkast in een handomdraai samen. Sterker nog, de haalbaarheid van jouw ontwerp wordt voor productie steeds gecontroleerd door de experts van Cabinetto. Ook na aflevering staat het team voor je klaar. Als dat geen service is!

Ook de hulp van onze experten nodig?

Onze ContentMakers komen graag bij je langs om de mogelijkheden te bespreken.

Contacteer ons

Uitdaging

Cabinetto trok naar de verbouw- en interieurbeurs Wonen in Mechelen om kennis te maken met potentiële kopers. Hun beursstand was - hoe kan het ook anders - op maat gemaakt en tot in de puntjes afgewerkt met maatkasten in alle kleuren en formaten. Om hun aanwezigheid op de beurs een extra boost te geven, verzorgden wij hun communicatie voor, tijdens en na de beurs.


Strategie

Branding

Naast hun prachtig uitgewerkte beursstand, creërden we op basis van bestaand beeldmateriaal een volwaardige brandingvideo die hun verhaal vertelt en expertise benadrukt. Om ook nà de beurs top-op-mind te blijven bij potentiële klanten, zorgden we voor origineel drukwerk. Na een bezoekje aan hun stand, gingen bezoekers naar huis met een waaier die de verschillende kleuren en mogelijkheden weergeeft én een handige vouwmeter. Op die manier kreeg Cabinetto ook een globaal overzicht van het aantal geïnteresseerden. Met een leuke aftermovie werden alle bezoekers bedankt voor hun komst.

Buzz

Geen beurs zonder bezoekers: dankzij gerichte campagnes op sociale media engageerden we de juiste doelgroep om kennis te maken met Cabinetto in Mechelen. Ook hun bestaande klanten en contacten werden natuurlijk niet vergeten. Iedereen ontving via mail een uitnodiging met gratis tickets voor een bezoek aan de beurs.

Beleving

Op de beurs zelf kon je al meteen proeven van het vakmanschap en expertise dat Cabinetto in huis heeft. Het enthousiaste Cabinetto-team begeleidde je doorheen de configurator en de snelle beslissers profiteerde van een beurskorting van 15 procent. Als kers op de taart konden de bezoekers trouwens kans maken op een shopbudget ter waarde van €500. We zorgden voor een vlot wedstrijdverloop dankzij QR-codes op de beursstand en een aparte landingspagina.

Het eindresultaat?

Cabinetto vertrok naar huis met een kast vol warme leads. Door hun gegevens achter te laten tijdens het doorlopen van de configurator op de beurs, konden die prospecten eenvoudig en correct worden opgevolgd. Ook de wedstrijddeelnemers konden achteraf opnieuw worden aangesproken. Tussen al die potentiële klanten zitten dus nog heel wat groeimogelijkheden! Ook de algemene naamsbekendheid van Cabinetto kreeg een stevige boost bij het juiste doelpubliek dankzij hun aanwezigheid op de beurs en gerichte campagnes op sociale media.

Hoe Cabinetto de beursvloer veroverde!

Benieuwd naar de beursstand?

Benieuwd naar onze aanpak?

We komen graag kennis
maken met jou en je bedrijf.